Siirry sisältöön
Visit Tampere
Hae sivustolta

Inklusiivisuus matkailussa

13.10.2021

Inklusiivisuus matkailussa on paljon muutakin kuin puhetta ja tekoja esteettömyydestä tai lapsiperheiden tai seniorimatkailijoiden huomioimista. Me olemme kaikki erilaisia ja inklusiivisuudessa on kyse juuri tämän asian tiedostamisesta. llman tiedostamista on vaikea ymmärtää tai rakastaa monimuotoisuutta.

Yksi monimuotoisuuden muoto on seksuaalisuuden ja sukupuolen moninaisuus. Sateenkaarimatkailijat ovat yksi eniten matkailuun ja elämyksiin rahaa käyttävistä matkailijaryhmistä. He etsivät sateenkaariystävällisiä ja turvallisia matkakohteita. Matkailu on monelle sateenkaarimatkailijalle ainoa mahdollisuus olla turvallisesti ja vapaasti oma itsensä.

Sateenkaariystävällisyys on yhtä lailla sanoja ja tekoja kuin vaikkapa esteettömyys. Sateenkaarimatkailija etsii oikeita sanoja ja oikeita tekoja, jotta hän voi varmistua kohteen turvallisuudesta. Jos haluat oppia lisää sateenkaarikohderyhmästä tai sateenkaariviestinnästä voit opiskella ja oppia sitä lisää We Speak Gay -yhteisön jäsenenä.

Sateenkaariystävällinen We Speak Gay -yhteisö rakentaa Suomesta maailman sateenkaariystävällisintä matkakohdetta. Yhteisössä on mukana niin tapahtumia, hotelleja kuin matkailuelämysten tuottajia ja oppaita. Jos sinua kiinnostaa houkutella tätä maksukykyistä kohderyhmää, voit hakea yhteisön jäseneksi ja saat käyttöösi sateenkaariviestinnän työkalupakin: sanat, termit, aihetunnisteet ja tunnin ilmaisen konsultaation sekä näkyvyyttä yhteisön viestintäkanavissa.

– Inklusiivisuus on tärkeä trendi matkailussa, sillä se saa kaikki potentiaaliset vieraat tuntemaan itsensä tervetulleeksi kohteeseen ja yritykseen. Kannustamme siis kaikkia uusista kohderyhmistä sekä modernista ja avoimesta imagosta kiinnostuneita yrityksiä keskustelemaan Gay Travel Finland -verkoston kanssa yhteistyön mahdollisuuksista. Visit Tampereen kanavat palvelevat uusia avauksia, ja esimerkiksi vaikuttajamarkkinoinnin kautta yritys voi löytää inklusiivisella lähestymistavalla aivan uusia asiakkaita. Tulevaisuudessa inklusiivisuus tulee olemaan itsestäänselvyys, aivan kuten vastuullinen matkailu, toteaa Visit Tampereen markkinointipäällikkö Heli Jokela.

Lue lisää We Speak Gay -yhteisöstä ja siihen liittymisestä: https://www.wespeakgay.com/kampanja

Lisää luettavaa