"Jos et ole tavoitettavissa tai ostettavissa digitaalisesti, sinua ei ole olemassa" - Visit Tampere

“Jos et ole tavoitettavissa tai ostettavissa digitaalisesti, sinua ei ole olemassa”

28.10.2019

Digitaalisuudesta puhutaan päivittäin, eikä syyttä. Visit Tampereen tieto- ja analysointipalveluista vastaava Turo Leppänen kertoo, miksi jokaiselle yritykselle on nykyään entistä tärkeämpää olla digimaailmassa mukana. 

 

“Jos et ole tavoitettavissa tai ostettavissa digitaalisesti, sinua ei ole olemassa. Tämä alkaa olla arkipäivää myös matkailualalla”, Leppänen kertoo.

 

Osana digiloikkaamme olemme panostaneet myynti- ja jakelukanaviin, joihin erilaiset toimijat saavat palvelunsa tarjolle. Paikallisten suosituksia ja paikallista tekemistä kysytään yhä useammin, ja tähän tarpeeseen vastaa parhaiten Doerz-nettipalvelun Tampere-osio. Siellä on tällä hetkellä kymmenkunta palvelua, joista suurin osa on yksityishenkilöiden tuottamia. Valikoima ulottuu valokuvauksesta Pispalassa päiväretkeen Helvetinjärven kansallispuistoon.

 

Islannissa kehitetty ja nykyään TripAdvisorin omistama Bókun on puolestaan myynti- ja jakelualusta, joka tarjoaa erityisesti aktiviteettiyrityksille mahdollisuuden saada tuotteensa verkossa myyntiin helposti ja edullisesti.

 

“Myynneistä menee vain 2,9 %:n varausmaksu, kun tuotteet nostetaan esiin yrityksen omille sivuille tai Visit Tampereen sivuille. Ainoa ehto on se, että tuotteita saadaan Visit Tampereen sivuille kokoon vastaava määrä kuin esimerkiksi Doerzissa on tällä hetkellä”, Leppänen jatkaa.

 

Bókuniin voi syöttää myös pelkästään kotimaan markkinoille suunnattuja tuotteita. Kansainvälisille markkinoille tarkoitetut tuotteet saadaan puolestaan Bókunin kautta tarjolle esimerkiksi Viatorin, Getyourguiden tai Klookin kaltaisiin isoihin kansainvälisiin jakelukanaviin. Tällöin varausmaksua ei peritä ollenkaan.

 

“Bokún on taustalla myös Finnairin kehittämällä Now/here-sivustolla, johon ollaan parhaillaan kokoamassa aktiviteetteja ja muita elämyksiä ympäri Suomea. Tässä palvelussa majoitusvaraukset hoituvat BookVisitin kautta”, vinkkaa Leppänen.

 

Tarjoamme Bókuniin ja muihin alustoihin konkreettista apua ja tukea, joten ota rohkeasti yhteyttä! Autamme mielellämme digiasioissa eteenpäin.

 

Lisätietoja: 

Turo Leppänen
turo.leppanen@visittampere.fi
040 8609 217

 

Lisää uutisia

25.05.2020
Tervetuloa mukaan kuulemaan Visit Tampereen loppuvuoden painopisteistä, markkinointisuunnitelmista ja miten voit tulla mukaan toimenpiteisiin!
11.05.2020
Täältä löydät kootusti kaikkien Visit Tampereen ja Business Tampereen webinaarien tallenteet.
07.05.2020
Visit Tampere on suunnannut katseet ja toimet vahvasti koronakriisin jälkeiseen aikaan. Ensiaskeleet omaan verkkokauppaan otettiin keräämällä kumppaneiden digitaalisesti myynnissä olevat tuotteet yhteen Osta verkosta -sivulle.