Siirry sisältöön
Visit Tampere
Hae sivustolta

Syyslomakampanja toi yrityksille näkyvyyttä ja liikennettä

28.10.2020

Visit Tampereen vuoden 2020 kotimaan syyslomakampanjaa painotettiin erityisesti eri digikanaviin ja myynninohjaamiseen. Kampanjaa varten Visit Tampereen verkkosivuille luotiin oma syyslomasivu visittampere.fi/syysloma, johon koottiin yhteen syyslomatarjonnan lisäksi suoria bannerilinkkejä yritysten myyntikanaviin. Muutaman yrityspalautteen perusteella liikennettä ohjautui verkkokauppoihin hyvin.

Syyslomaan oli kumppaniyrityksissä selvästi panostettu aiempaa enemmän, koska Visit Tampereen sivuille saatiin ennätyksellisen paljon sisältöjä.

Syyslomakampanjaan sisältyi kumppaneiden yhteinen sivu Helsingin Sanomissa sekä digisivut ja -bannerit Sanoman kanavissa. Lisäksi Bauerin kanavilla kuultiin radiospotteja Helsingin, Turun ja Jyväskylän seuduilla. Visit Tampereen kanavissa järjestettiin myös some-kilpailuja ja mainostettiin syyslomasisältöjä. Yhteensä kaikista kanavista saavutettiin 6 378 000 henkilön näkyvyys.

Visittampere.fi/syysloma-sivulla vieraili kampanja-aikana yhteensä 15 600 kävijää ja jokaista syysloma-artikkelia luettiin lähes 2000 kertaa. Kävijöitä oli Tampereen lisäksi erityisesti Helsingistä, Espoosta, Vantaalta, Turusta ja Kuopiosta. Syyslomakampanja toteutettiin 14.9.-18.10.2020 välisenä aikana.

– Visit Tampereen nettisivujen kotimaisten vierailijioiden kävijämäärät ovat koko vuoden olleet muihin kaupunkeihin verraten erittäin hyvät. Visit Tampereen tavoitteena on jatkossakin kehittää kampanjoidensa ostopolkua ja ohjata asiakkaita helppojen myyntikanavien äärelle. Seuraavaksi katseet käännetään joulun aikaan ja luvassa on markkinointitoimenpiteitä sekä digissä, perinteisessä mediassa että vaikuttajien kanssa, sanoo markkinointipäällikkö Heli Jokela

Vaikuttajayhteistyö toi erinomaista näkyvyyttä

Vaikuttajayhteistyötä tehtiin syyslomakampanjan tiimoilta neljän vaikuttajan kanssa. Kampanjan tavoitteena on kertoa Tampereen syyslomatarjonnasta. Mukana olivat Anna Pastak (Mungoanna), Sonja Hämäläinen (Soikku), Joonas Pesonen ja Iida Åfeldt (Iidan matkassa). ​Vaikuttajien yleisö on pääosin 25-34 vuotiaita suomalaisia, pääkaupunkiseudulla asuvia naisia. 

Vaikuttajien tuottaman sisällön tavoittavuus on Instagramissa yli miljoona käyttäjää. Instagramin lisäksi sisältöjä tehtiin blogeihin ja YouTubeen. Blogeissa julkaisut tavoittivat yli 60 000 silmäparia ja YouTubessa 184 000 seuraajaa. 

Instagramissa vaikuttajat käyttivät swipe up -linkkejä Visit Tampereen syyslomakampanjan sivulle. Seuraajia aktivoitiin myös arvonnoilla Anna Pastakin Instagram-tilillä ja Poikien äidit -Facebook-sivulla.

Kampanjan arvioitu rahallinen arvo (EMV) oli yli miljoona dollaria. Jatkossa myös vaikuttajayhteistöissä panostetaan myynnin kasvattamiseen muun muassa swipe up -verkkokauppalinkeillä ja tarjouskoodeilla. 

 

 

Kysyttävää? Ota yhteyttä

Heli Jokela

Markkinointipäällikkö

Vastaan kotimaisista ja kansainvälisistä markkinointikampanjoista. Minuun voit olla yhteydessä myös Visit Tampereen someen ja sivustoon liittyvissä kysymyksissä.

Olga Javits

PR-asiantuntija

I plan and organize international media visits to Tampere. Journalists and influencers from all over the world are my guests. I speak English, Finnish, Russian (native), and Spanish. 

Lisää luettavaa