Tampere rynnii kansainvälisille matkailumarkkinoille - Visit Tampere

Tampere rynnii kansainvälisille matkailumarkkinoille

18.09.2017

Visit Tampere panostaa entistä voimakkaammin Tampereen nostamiseen kansainväliseen tietoisuuteen. Yhtiö on perustanut tavoitteen vauhdittamiseksi kumppanuusverkoston, johon kuuluu jo lähes 60 pirkanmaalaista yritystä. Kumppaniyritykset pääsevät esittelemään tuotteitaan ja palveluitaan kansainvälisillä markkinoilla toimiville kohdejärjestelyitä tekeville toimistoille (DMC-toimistoille) tiistaina 19.9. järjestettävässä pitching-tilaisuudessa.

Visit Tampereen pitching-tilaisuuteen osallistuu yli 20 pirkanmaalaista matkailualan yritystä, joilla on kiinnostusta laajentaa toimintaansa kansainvälisesti. Yritykset pääsevät kertomaan tuotteistaan kuudelle ostajalle. Potentiaalisilla ostajilla on valmiita asiakkaita ulkomailla, joille he etsivät uusia mielenkiintoisia elämyksiä.

– Ostajat ovat tärkeässä roolissa, koska heillä on valmiit asiakaskontaktit, joille elämyksiä rakennetaan nopeallakin aikataululla. Tarjouspyyntö saattaa tulla ulkomailta muutaman päivän varoitusajalla, jolloin Tampere on mukana kilpailemassa muiden pohjoismaisten kaupunkien kanssa. Siksi on tärkeää, että tamperelaiset yritykset saavat jalan oven väliin jo tässä vaiheessa, Visit Tampereen Head of Partnerships and Networks Noora Heino selostaa.

Sekä Visit Tampere että kotimaiset DMC (Destination Management Company) ja PCO (Professional Conference Organiser) -toimistot pitävät kansainvälisiin asiakkaisiin ja ryhmiin panostamista kannattavana.

– Keski-Euroopan kaupungit on nähty ja ihmiset etsivät yhä tuntemattomampia matkailukohteita. Siksi Suomi on matkailullisesti nosteessa, ja Suomen suosituimpana matkailukaupunkina Tampere on kiinnostava kohde, Heino iloitsee.

– Kokemuksemme mukaan ulkomaalaiset bisnesmatkailijat kuluttavat päivässä keskimääräistä enemmän matkoillaan. Nämä yritysten johtoryhmät, hallitukset ja parhaimmat myyjät kaipaavat ainutlaatuisia tamperelaisia elämyksiä. Tampereella sauna ja järvet myyvät, hän jatkaa.

Matkailu kasvaa maailmalla 4 %:n vuosivauhtia. Tampereella erityisesti venäläisten, amerikkalaisten, saksalaisten ja ruotsalaisten matkailijoiden määrä on kasvussa.

– Kansainväliset matkailijat ovat näkyneet hienosti Tampereen katukuvassa ja ravintoloissamme. Siksi halusimme tarttua Visit Tampereen tarjoamaan mahdollisuuteen tarjota tuotteitamme ostajille, yksi Visit Tampereen kumppaneista, Vinoteca Oy:n ravintoloitsija Sami Lappalainen kertoo.

Yksi Visit Tampereen järjestämään pitching-tilaisuuteen osallistuvista DMC-toimistoista on helsinkiläinen The Travel Experience Oy.

– Tampereessa on valtava kansainvälinen potentiaali. Tarjotut tuotteet ja palvelut ovat laadukkaita ja hinnaltaan kilpailukykyisiä. Panostukset uusiin kansainvälisen tason tapahtumapaikkoihin sekä järvet ja luonto yhdistettyinä kaupungin palveluihin tekevät Tampereesta ainutlaatuisen kohteen, The Travel Experiencen johtaja Merja Hart kertoo.

Lisätietoja:
Noora Heino
Head of Partnerships and Networks/ Visit Tampere Oy
puh. 044 537 8337
noora.heino (at) visittampere.fi

Teksti: Sari Mäkelä/ Visit Tampere Oy