Tampereen lentoliikennemarkkinoinnille huikeata kansainvälistä tunnustusta - Visit Tampere

Tampereen lentoliikennemarkkinoinnille huikeata kansainvälistä tunnustusta

16.04.2019

Tampere edusti upeasti Routes Europe Marketing Awards -kilpailussa. Eurooppalaisten lentoyhtiöiden reittisuunnittelusta vastaavat tahot äänestivät Tampereen viiden parhaan markkinointiviestijän joukkoon yhdessä Sevillan, Vilnan, Kroatian ja Wienin kaupungin kanssa. Voittajaksi ylsi viimein Wien, mutta Tampere oli heti hyvänä kakkosena kun palkinnot jaettiin Saksan Hannoverissa huhtikuussa 2019!

 

Vuosittain järjestettävä Routes Europe Marketing Awards huipentui huhtikuun 9 päivänä hannoverissa palkintojen jakoon. Lentoalan tärkeimmän markkinointikilpailun tavoitteena on ollut vuodesta 1997 lähtien nostaa esiin onnistunutta kohdemarkkinointia Euroopassa. Ehdokkaat valitaan erinomaisten markkinointitulosten ja lentoliikenteen kasvun perusteella, ja valinnan suorittavat eurooppalaisten lentoyhtiöiden reittisuunnittelusta vastaavat tahot.

 

“Me tulimme toiseksi ja Wien vei voiton. Nyt hopea ei ole lainkaan häviö, sillä jätimme taaksemme oman ennakkosuosikkini Croatian, Sevillan sekä Vilnan”, tiivistää Tampereen lentoliikenteen kehitysjohtaja Marja Aalto

 

“Syy, miksi olen tästä niin ylpeä on se, että tämän korkeampaa arvostusta ei tälle työlle ole mahdollista saada. Meidät finaaliviisikkoon äänestivät lentoyhtiöiden reittisuunnittelusta vastaavat henkilöt ja myös lopullisen päätöksen tekevät samoista tahoista koottu raati. Tämä on todella suuri arvostuksen osoitus tehtyä työtä kohtaan ja kertoo siitä, että me olemme onnistuneet omassa työssämme hyvin täällä alueella nimenomaan lentoyhtiöihin ja heidän reittisuunnittelustaan päättävien vaikuttamisessa. Olemme tehneet tätä työtä vasta reilut 3 vuotta, mikä on todella lyhyt aikajänne kaupallisen lentoliikenteen kehittämistyössä ja siksikin saavutus on todella huikea. Me olemme onnistuneet sekä suunnittelun, että ilmeen, että kohdentamisen kanssa toisin sanoen erinomaisesti”, Marja Aalto riemuitsee. 

 

 

Laajaa ja innovatiivista markkinointiyhteistyötä

 

Tampere-Pirkkalan lentoasema ylitti viime vuonna reilusti sille asetetut odotukset. Lentoaseman matkustajamäärä viime vuonna oli yhteensä 228 096, ja lentojen määrällä mitattuna Tampere-Pirkkala on Suomen toiseksi operoiduin kenttä heti Helsinki-Vantaan lentoaseman jälkeen. Kenttä on myös Suomen toiseksi kansainvälisin lentoasema: sen matkustajista jopa 96 prosenttia suuntaa maailmalle.

 

Tampereen lentoasema on koko keskisen Suomen kotikenttä, ja siksi yhteistyö on ollut alusta asti tärkeää. Lentoliikenteen alueellisesta kehitystyöstä vastaa Business Tampere, mutta työtä on viety eteenpäin kuntien, kaupungin ja paikallisten yritysten kanssa. Markkinointiviestinnässä tukena on ollut tamperelainen mainostoimisto Jenga Markkinointiviestintä Oy ja paikalliset jääkiekkojoukkueet Tappara ja Ilves.

 

“Alueen menestyksen takaaminen on meidän kaikkien yhteinen tehtävä. Yhdessä olemme päässeet luomaan monipuolista ja varsin lennokasta markkinointiviestintää”, iloitsevat Tapparan Jarkko Vanamo ja Ilveksen Lasse Fihl.

 

Kuvassa juuri palkinnon pokanneet Business Tampereelta Film Tampereen Maiju Viiki (vas.), Business Tampereen Marja Aalto sekä Steven Small, Routes Brand Manager.

 

Lisätietoja:

Marja Aalto
Lentoliikenteen kehitysjohtaja, Business Tampere
marja.aalto@businesstampere.fi, 040 631 9211

 

Lisää uutisia

21.08.2019
Call for offers in connection to implementation of the Lakesperience project funded by the EU Interreg Central Baltic Programme.
16.08.2019
Odotettu musiikkiklubi G Livelab Tampere avautuu lauantaina 17.8. Tammerkosken rantaan – ”Sitä ovat monet artistit nauraneet, että Livelabissa pitääkin sitten osua nuottiin”
14.08.2019
Tampere ja Tampereen seutu ovat kansainvälisen valokuvaseikkailun päänäyttämönä, kun ranskalaisen luontokuvaajan ja dokumentaristin Philippe Boucherin järjestämä Paris–North Cape -valokuvaseikkailu saapuu Pohjoismaiden kiertueellaan Tampereelle 15.-17. elokuuta.