Villipihlaja palkittiin digiloikastaan Visit Tampere Awardilla - Visit Tampere

Villipihlaja palkittiin digiloikastaan Visit Tampere Awardilla

22.11.2019

 

Visit Tampere on palkinnut yrittäjä Karoliina Laitisen vuosittain jaettavalla Visit Tampere Award – palkinnolla. Elämys ja ohjelmapalveluita tarjoavan Villipihlajan perustaja Karoliina Laitinen palkittiin Tullikamarin Pakkahuoneella 19.11.2019 järjestetyssä Visit Festival- tapahtumassa. Visit Festival on matkailu-, kongressi- ja tapahtuma-alan ammattilaisille suunnattu tapahtuma. Visit Tampere Award jaetaan ansioituneelle matkailutoimijalle, joka on edistänyt ja kehittänyt toiminnallaan matkailu‐, tapahtuma‐ ja elämystoimialaa.

 

Tänä vuonna Visit Festivalin teemana oli digitaalisuus. Visit Tampere Awardin nappasi itseoikeutetusti yritys, joka on tehnyt huiman digiloikan. Villipihlaja on tuore, vuonna 2019 perustettu matkailuyritys, joka tuotteistaa luontoa uudella tavalla matalan kynnyksen palveluiksi. Villipihlaja on ottanut jo toimintansa alkumetreillä esimerkillisesti käyttöön digitaalisia myyntikanavia ja ne palvelevat hyvin myös kansainvälistä vierailijaa.

 

– Visit Tampere kannustaa yrityksiä kehittämään ja tuotteistamaan palveluitaan yksittäisille matkailijoille. Tavoitteenamme on, että yritysten tuotteet ja palvelut ovat ostettavissa verkkokaupoista. Villipihlaja on loistava esimerkki yrityksestä, joka on ottanut verkkokaupan haltuun heti yritystä perustettaessa. Lisäksi tuotteet lähtökohtaisesti suunnattu kansainvälisille matkailijoille, mikä oli tänä vuonna myös yksi valintaperusteista, kertoo Visit Tampereen kumppanuuksien ja markkinoinnin johtaja Noora Heino.

 

Visit Tampere Award jaettiin tänä vuonna toista kertaa. Valinnan palkinnon saajasta teki Visit Tampere Oy:n hallitus asiantuntijoiden ehdotusten pohjalta.

 

– Olen häkeltyneen liikuttunut ja onnellinen tästä upeasta palkinnosta. Lisäksi tunnen suurta iloa ja kiitollisuutta, että pieni ja tuore yrityskin voi saada tällaisen merkittävän tunnustuksen, Karoliina Laitinen summaa.

 

Visit Tampere Award on suuruudeltaan 5 000 € ja palkintorahojen käyttökohde on voittajalla jo selkeänä mielessä.

 

– Upea palkinto menee tietenkin suoraan Villipihlajan toiminnan kehittämiseen. Henkinen digiloikkani oli iso, mutta nyt on vasta otettu konkreettiset perusaskeleet digitaalisuuden kanssa. Tarkoitus on kehittää toimintaa vielä entistä paremmaksi ja asiakkaita palvelevaksi ja digipuolella tekeminen ei tosiaan lopu tähän. Saan nyt myös vauhtia testata loppuun asti uudet elämykset kansainvälisille matkailijoille. Ja koska pyrin tarjoamaan ympärivuotisia luontoelämyksiä, niin ihan konkreettisia varustehankintojakin tarvitsee kylmän kauden varalle tehdä: vierailijamme saavat nauttia lähiluontoelämyksistä säällä kuin säällä.

 

Kuvassa Karoliina Laitinen ottamassa vastaan Visit Tampere Awardia, jonka ojentavat Jari Ahjoharju, Noora Heino ja Mari Saloniemi. Kuva: Laura Vanzo

 

Visit Festivalien toinen kannatteleva teema oli Tampereen seudun uusi matkailustrategia, joka julkistettiin tilaisuudessa. Matkailustrategia on valmisteltu yhteistyössä Tampereen kaupungin, seudun yritysten, elinkeinoelämän järjestöjen, Tampereen korkeakouluyhteisön, Pirkanmaan liiton, Visit Finlandin ja seudun kuntien ja kaupunkien kanssa.

 

Yhteistyössä luotu matkailustrategia on nimeltään Kestävin askelin. Se tuo keskiöön seudun yritykset ja sen tärkeitä tavoitteita ovat matkailuyritysten kansainvälisten ja digitaalisten valmiuksien kehittäminen, siirtyminen sähköisiin myyntikanaviin, kestävyys, tiedolla johtaminen ja kansainvälistyminen.

 

Matkailustrategian nimi kuvaa suuntaa, johon matkailu on maailmanlaajuisesti menossa. Myös Tampereen seudun matkailuyritysten kilpailukyky edellyttää kestävää kasvua, jota tuetaan Visit Finlandin ”Sustainable Travel Finland”-ohjelman avulla. Visit Tampere näyttää yhteistyökumppaneilleen suuntaa kestävässä kehityksessä hakemalla Ekokumppaneiden ympäristösertifikaattia. Tällä toiminnalla kannustetaan myös kumppaniyrityksiä ympäristösertifikaatin tavoitteluun.

 

Strategian mukaisesti tutkimus- ja markkinatieto, tilastot ja muu eri lähteistä saatava data valjastetaan Visit Tampereen toimesta hyötykäyttöön ja sitä jaetaan yhteistyössä Business Finlandin, muiden kaupunkien ja kumppaniyritysten kanssa.

 

Strategiaan kirjoitettu seudun rohkea markkinointi tarkoittaa valintoja nykypäivän asiakkaiden tavoittamiseksi. Markkinointi ja myynti kiedotaan saumattomasti yhteen, jolloin saadaan tulokset maksimoiva, sujuva ja yhtenäinen prosessi Visit Tampereen ja kumppaniyritysten välille. Tavoitteena on tulevina vuosina tarjota kumppaneille entistä kohdennetumpaa palvelua yritysten tarpeiden mukaisesti.

 

Matkailustrategian kärkiteemat tulevat näkymään teemoina sekä Visit Tampereen kumppaneille, että kaikille alueen toimijoille suunnatuissa tilaisuuksissa.

Tutustu strategiaan tarkemmin täällä

 

Lisätietoja:

Noora Heino
Johtaja, kumppanuudet & markkinointi
noora.heino@visittampere.fi
puh. +35844 537 8337

 

Muita uutisia

29.11.2019
Monipuolinen ja laadukas toimijajoukko kolmen maakunnan alueella vei voiton Wellbeing EDEN in Finland 2019 -kilpailussa. Western Lakeland - Sustainable Blue and Green Caring at the Heart of Lakeland -verkosto vakuutti palkintoraadin yhteen hitsautuneella tekemisellään.
22.11.2019
Visit Tampere on palkinnut yrittäjä Karoliina Laitisen vuosittain jaettavalla Visit Tampere Award – palkinnolla. Elämys ja ohjelmapalveluita tarjoavan Villipihlajan perustaja Karoliina Laitinen palkittiin Tullikamarin Pakkahuoneella 19.11.2019 järjestetyssä Visit Festival- tapahtumassa.
22.11.2019
Tampereen seutu on pitkään ollut yksi kotimaan kiinnostavimpia matkakohteita. Jatkossa kotimaisen vetovoiman säilyttämisen lisäksi työ kansainvälisillä markkinoilla jatkuu. Kasvun tekijöinä ovat laadukas palvelu- ja elämystarjonta, hyvä saavutettavuus ja monipuolinen tapahtumatarjonta.