Siirry sisältöön
Visit Tampere
Hae sivustolta

Visit Tampereen Digitrack-hanke edistää digitaalista ostettavuutta

26.10.2020

Työ- ja elinkeinoministeriö, Etelä-Savon maakuntaliitto ja Varsinais-Suomen liitto järjestivät loppukesällä rahoitushaun matkailun alueorganisaatioille ja vastaaville matkailua kehittäville toimijoille. Prosessi päättyi Visit Tampereen ja Tampereen seudun matkailun kehittämisen kannalta onnellisissa merkeissä, kun Digitrackiksi nimetty hanke sai myönteisen rahoituspäätöksen.

Ensi vuoden loppuun asti kestävässä hankkeessa keskitytään erityisesti kansainvälisiin kongressi- ja tapahtumakävijöihin, joille räätälöityjä tuotteita pyritään saamaan entistä kattavammin digitaalisiin myyntikanaviin. Hanke palvelee näin koronakriisistä elpymistä ja valmistautumista kriisin jälkeiseen aikaan, mutta pandemiatilanteen pitkittyessä digitaalista ostettavuutta voidaan edistää myös erityisesti kotimaisia matkailijoita kiinnostavien tuotteiden osalta.

Digitaalisen ostettavuuden ohella Digitrackissä kehitetään myös tiedolla johtamista ostopolun eri vaiheissa ja ohjataan tuotekehitystä entistä vastuullisempaan suuntaan. Lisäksi tarkoituksena on luoda tuotteistamisprosessin malli ja kehittää tähän sopivat työkalut. Digitaalisesti ostettavissa tuotteissa painotetaan vastuullisuuden ja kestävyyden lisäksi Tampereen tarinaa Tampere.Finland-brändin ja matkailustrategian pohjalta.

 

Lisätietoja

Turo Leppänen

Erityisasiantuntija, tietopalvelut

Vastaan tieto- ja analysointipalveluista ja olen myös mukana erilaisissa projekteissa, jotka liittyvät digitalisointiin. Lisäksi hoidan mm. Visit Tampereen harjoittelijoiden rekrytoinnin.