Siirry sisältöön
Visit Tampere
Hae sivustolta

Visit Tampereen Digitrack-hanke etenee – yrityskonsultoinnin lisäksi valmisteilla on tuotteistamiskäsikirja ja data-alusta

26.08.2021

TEM:n rahoittama Digitrack kuuluu matkailuelinkeinon elpymistä edistäviin kehittämishankkeisiin. Digitrack-hankkeen tärkein tavoite on saada Visit Tampereen kumppaniyritysten tuotteita ja palveluita suoraan verkkomyyntiin kansainvälisiä jälleenmyyntikanavia mahdollistavan Bókunin ja kotimaan markkinoille erityisen hyvin soveltuvan Johkun kautta. Hankkeen tähtäimessä ovat jo pandemian jälkeisen ajan kansainväliset kongressi- ja tapahtumakävijät, mutta nykytilanteessa myös kotimaisten matkailijoiden merkitys on kasvanut.

Tuotteita pyritään saamaan online-myyntiin suoran yrityskonsultoinnin avulla. Tällä hetkellä mukana on jo reilut 20 yritystä, eikä tavoitteeksi asetettu 30 ole enää kaukana. Konsultoinnin lisäksi matkailuyrityksille tehdään tuotteistamiskäsikirja, joka sisältää muun muassa yleistasoiset ohjeet Bókunin ja Johkun käytöstä sekä muita vinkkejä online-myyntiin ja markkinointiin. Käsikirjan tekeminen on jo aloitettu, ja sen pitäisi valmistua vielä syksyn aikana.

Lisäksi hankkeeseen mukaan lähteville yrityksille on tarjolla data-alusta, joka kertoo esimerkiksi oman yrityksen myynnin valitussa kanavassa suhteessa kaikkien hankeyritysten myyntiin. Data-alusta näyttää myös esimerkiksi Visit Tampereen Osta verkosta -sivulla esillä olevien tuotteiden klikkausmäärät sekä Visit Tampereen omien markkinointikampanjoiden vaikutuksia. Data-alustaa on jo pilotoitu muutaman hankkeessa olevan yrityksen kanssa, ja lisää firmoja odotetaan mukaan konsultointien edistyessä. Myös Tampere.Finland-sovellukseen saadaan hankkeen myötä matkailijoiden liikkumista helpottavaa aikataulutietoa.

Lue lisää Digitrack-hankkeesta: https://visittampere.fi/digitrack-hanke/

 

 

Lisää luettavaa