Siirry sisältöön
Visit Tampere
Hae sivustolta

Lakeland Finland –teemaverkostohanke

Lokakuun 2021 alussa käynnistynyt viiden maakunnan yhteishanke on jatkoa vuodesta 2018 jatkuneelle läntisen Järvi-Suomen maakuntien yhteistyölle.  Maakuntien luontaiset vahvuudet – ruuhkattomuus ja turvallisissa olosuhteissa tuotetut vastuulliset matkailupalvelut halutaan tuoda myös yksittäisten kansainvälisten asiakkaiden saataville helposti (digitaalisuus). Hankkeessa toteutettavin toimenpitein voidaan vastata koronatilanteen aiheuttaman matkailukysynnän muutoksen tarpeeseen kehittämällä pk-yritysten tuotetarjontaa, matkailutuotteiden ostettavuutta ja digitaalista osaamista.

Hankkeen päätavoitteena on luoda verkostossa mukana olevista maakunnista ns. Smart Destination – kohde mm. uudistamalla olemassa olevan verkoston toimintamalleja, parantamalla Lakeland Finland –alueen kilpailukykyä ja vahvistamalla ylimaakunnallista yhteistyötä. Lisäksi tavoitteena on edistää yhteistyöalueen myynnillisyyttä luomalla yhteinen myyntikanava Lakeland-alueen kansainväliset kriteerit täyttäville kärkituotteille ja matkailusisällöille.

Hankkeen tavoitteena on niin ikään parantaa merkittävästi matkailun digitalisaatioon liittyvää osaamista kaikilla toimijatasoilla ja löytää pk-yrityksille uusia liiketoimintamalleja. Hankkeen avulla saadaan kehitettyä Lakeland Finland -alueesta kiinnostuneen matkailijan digitaalista asiakaspolkua ja asiakaskokemusta Visit Finlandin verkkopalveluista (visitfinland.com, My Stay) uudelle yhtiselle alustalle siten, että se johtaa myyntiin.

Verkostossa mukana ovat Tampereen kaupunki/Visit Tampere Oy, Visit Häme, Lahden Seutu – Lahti Region Oy (Visit Lahti), Jyväskylän kaupunki/Visit Jyväskylä Region ja Visit Karelia. Hanketta rahoittaa Työ- ja elinkeinoministeriö.

Lisätietoja:

Turo Leppänen

Projektipäällikkö, Digitrack-hanke

Vastaan TEM:n rahoittamasta Digitrack-hankkeesta, jonka tavoitteena on erityisesti kansainvälisille kongressi- ja tapahtumakävijöille suunnattujen oheispalveluiden saaminen myyntiin digitaalisiin kanaviin. Lisäksi hankkeessa keskitytään data-alustan kehittämiseen ja luodaan tuotteistamiskäsikirja alueen yritysten käyttöön.