Abribus-mainostaulut - Visit Tampere

Abribus-mainostaulut

Visit Tampere välittää tapahtumajärjestäjille maksuttomia mainospaikkoja ympäri kaupunkia olevien JCDecaux’n Abribus-mainostaulujen B-puolelle. Mainostaulupaikkaa voivat hakea tapahtumatoimijat, jotka tuovat tauluissa esiin varsinkin maksutonta, kaikille suunnattua ohjelmallista sisältöä. Kovan kysynnän takia kaikille toimijoille ei voida myöntää mainostaulupaikkaa. Julisteiden suunnittelun ja painatuksen kustannuksista vastaa tapahtumajärjestäjä.

Paikkojen haku kullekin vuodelle tapahtuu tällä hetkellä edellisen vuoden lokakuun alussa.

Abribus-paikkojen haku vuodelle 2019 on päättynyt. Tiedotamme paikkojen jaosta lokakuun loppuun mennessä.

OHJEET

Pääsääntöisesti yksi toimija voi saada vain yhden kahden viikon mainostusjakson vuodessa. Paikkoja myönnetään kahden viikon jaksoissa aina parittoman viikon maanantaista parillisen viikon sunnuntaihin. Paikkojen jakaminen riippuu halukkaiden mainostajien määrästä ja erilaisista kaupunkikuvallisista ja kaupallisista tekijöistä.

Mainostaulut ovat jaettu kolmeen sarjaan, joista kaksi on varattavissa (sarjat 1 ja 2). Kolmatta sarjaa käyttää Visit Tampere. Sarjojen 1 ja 2 julistepaikat sijaitsevat ympäri kaupungin keskustaa ja sarjat ovat sijainneiltaan yhtä hyvät. Sarjan valinta voi olla järkevää esimerkiksi siinä tapauksessa, että yhden sarjan yksi juliste on suoraan oman tapahtumapaikkanne edessä. Lue tästä halutessasi sarjojen yksittäisten julistepaikkojen osoitteet. Huomaa, että keskustan tie- ja rakennustyöt saattavat vaikuttaa käytettävissä olevien taulujen määrään. Toivottua sarjaa ei voida taata.

Kussakin sarjassa on noin 33 julistepaikkaa. Lisäksi JCDecaux vaatii ylimääräisiä julisteita (+20 %). Jakson päätyttyä julisteet revitään irti, joten ne eivät ole uudelleen käytettävissä eikä niitä palauteta.

Julisteiden suunnitteluohjeet löytyvät JCDecaux’n sivuilta tai zip-tiedostona. Varmistathan, että painonne käyttää pohjana valkoista paperia, suositus 150 g G-print.

KÄYTTÖEHDOT

  1. Mainokset eivät saa sisältää kaupallista informaatiota, esimerkiksi lippujen hintoja. Julisteen alareunaan on sallittua laittaa sponsoreiden ja yhteistyökumppaneiden logot, mutta niiden yhteiskoko saa olla korkeintaan 10 % julisteen pinta-alasta. Epävarmoissa tilanteissa asia on parasta selvittää etukäteen JCDecaux’n kanssa: Anniina Veteläinen, anniina.vetelainen(at)jcdecaux.fi, puh. 040 450 1686.
  2. Varaustiedoista on käytävä yksiselitteisesti ilmi sekä mainostaja että mainostuskohde (esim. tapahtuman, esityksen tai näyttelyn nimi). Mainostuskohdetta ei voi muuttaa ilman Visit Tampereen lupaa.
  3. Mainoskampanjan mahdollisesta peruuntumisesta on ilmoitettava Visit Tampereelle viimeistään kuusi viikkoa ennen mainostusjakson alkua.
  4. Julisteet on toimitettava vähintään kaksi viikkoa ennen kampanjan alkua JCDecaux’n Tampereen varastoon, Aittomäentie 7, 33880 Lempäälä. Julisteiden asennusaikatauluista vastaa JCDecaux ja julisteiden vaihdon vastuuhenkilö JCDecaux’lla on Olli Pelkonen, puh. 0400 739 988.
  5. Mikäli mainostaja ei noudata näitä ehtoja, sille ei seuraavana vuonna myönnetä mainospaikkaa.

Jos teillä on kysymyksiä, ottakaa yhteyttä Visit Tampereeseen: events(at)visittampere.fi. JCDecaux:n puolelta varauksia hoitaa Tiina Eronen, puh. 040-592 9592, tiina.eronen(at)jcdecaux.fi. Tiina Erosen puoleen voi kääntyä myös painokysymyksissä.

 

Lue lisää