Hungry for Tampere -kampanjan kriteerit - Visit Tampere

Hungry for Tampere -kampanjan pohjana toimii Visit Finlandin Hungry for Finland -ruokamatkailustrategia. Strategian tavoitteena on ruokaelämysten ja ruokamatkailutuotteiden kehittäminen siten, että suomalaisen ruokakulttuurin tunnettuus ja imago parantuvat niin suomalaisten kuin kansainvälistenkin matkailijoiden keskuudessa.

Kohderyhmät

Hungry for Tampere -kampanja kohdennetaan asiakkaille, jotka haluavat kokea suomalaisen luonnon, kulttuurin ja tamperelaisen elämäntavan aidoimmillaan. Heitä yhdistää uteliaisuus, monipuolisuus ja aktiivisuus.

Mukana olevat toimijat

Hungry for Tampere -kampanjassa mukana olevien toimijoiden tulee tarjota asiakkaille

  • erinomaista ruokaa
  • viihtyisät ja vaikuttavat puitteet
  • ruokamatkailullinen elämys
  • kiinnostava ja mieleenpainuva tarina

Kampanjassa mukana olevien toimijoiden tulee toimia yhdessä tamperelaisen ruuan puolesta. Toimijat muodostavat yhdessä Visit Tampereen kanssa vaikutusvaltaisen verkoston, jonka mielipiteet kiinnostavat niin matkailijoita kuin mediaa.

Tarina

Hungry for Tampere -kampanjassa mukana olevien toimijoiden tulee osata paketoida tuotteensa tarinaksi. Tarinat vetovat tunteisiin ja jättävät muistijäljen. Ne tekevät ruokamatkailusta kiinnostavampaa, elämyksellistä ja helpommin ostettavaa.

Hungry for Tampere -tarinoissa voidaan korostaa ruuan, raaka-aineiden ja valmistusprosessin

  • paikallisuutta
  • aitoutta
  • turvallisuutta
  • luovuutta
  • perinteitä
  • yksinkertaisuutta (pohjoismainen keittiö)
  • korkeaa laatua
  • puhtautta
  • suomalaisuutta ja vastakohtia: talven kylmyyttä ja pimeyttä, yötöntä yötä