Hungry for Tampere- kampanjen är baserad på Visit Finlands matturism strategi Hungry for Finland. Strategin strävar mot utveckling av gastronomiska upplevelser och produkter så att den finska matkulturen blir mer känd för både finländare och internationella turister.

 

Målgruppen

Hungry for Tampere- kampanjen är inriktad för kunder som vill uppleva den finska naturen, kulturen och livsstilen i Tammerfors på ett genuint sätt. De är sammankopplade av nyfikenhet, mångsidighet och aktivitet.

 

Operatörerna

Deltagare i Hungry för Tampere- kampanjen ska erbjuda sina kunder

  • utsökt mat
  • mysigt och imponerande lokal
  • upplevelse i matturism
  • en intresserande och minnesfull berättelse

Deltagarna i kampanjen jobbar ihop för att främja maten i Tammerfors. Operatörerna bildar ett inflytelserikt nätverk tillsammans med Visit Tampere, vars idéer intresserar både besökare och media.

 

Berättelse

Operatörerna i Hungry for Tampere ska kunna paketera den egna produkten till en berättelse. Berättelsen appellerar känslomässigt och är minnesfull. De gör matturismen mer intresserande, upplevelserikt och lätt att anskaffa.

Hungry for Tampere berättelserna kan vara framhävda i maten, ingredienserna och processen som

  • lokala
  • genuina
  • säkra
  • kreativa
  • traditionella
  • enkla (nordiska kök)
  • hög kvalité
  • rent
  • finskt och motsatser: vinterns mörkhet och kylighet, sommarens nattlösa nätter