Tampereen kaupunki ja Visit Tampere valmistautuvat 8. helmikuuta järjestettävään UMK25-tapahtumaan. Nyt koko kaupunkiyhteisöllä on mahdollisuus olla mukana toteuttamassa ikimuistoista UMK-viikkoa ja etenkin viikonloppua 7.–9. helmikuuta!
UMK on yksi Suomen tärkeimmistä viihdetapahtumista, joka luo musiikkimaailman ilmiöitä. UMK tuo jälleen helmikuussa Tampereelle lukuisia innokkaita vieraita ympäri Suomea ja maailmaa, mikä on suuri näkyvyyden mahdollisuus koko kaupungille. Kaupunki täyttyy ihmisistä, ilosta, musiikista, pinkistä ja purppurasta.
Tilanne on otollinen luomaan maailmalla Tampereesta positiivista kuvaa erinomaisena, maailmanluokan tapahtumakaupunkina, jossa on iloinen tunnelma.
Hello Europe, it’s Tampere calling! Miten pääsen mukaan?
Hello Europe, it’s Tampere calling -kampanja näkyy kaupungissa koko tapahtumaviikon ajan. Kampanja ei kuitenkaan synny ilman yritysten ja kaupunkilaisten apua. Levitetään siis huuma kaikkialle ravintoloista, saunoihin, kauppoihin, hotelleihin ja baareihin! Pidetään koko kaupunkina huolta siitä, että jokaisen on turvallista osallistua omana itsenään ja ottaa ilo irti. Annetaan teemavärin näkyä, somistetaan tiloja ja kehitetään mielenkiitoisia tuotteita UMK-huuman ympärille.
Kokoamme kaiken tapahtumaviikonlopun (ja -viikon) tarjonnan osoitteeseen visittampere.fi/umk. Sivustolle tulee lisäksi paljon muita kivoja vinkkejä viikonloppuun (sivun sisällöt ovat vielä työn alla ja päivittyvät koko ajan). Kampanjan teema on ennen kaikkea mahdollisuus yritystoiminnan kehittämiseen ja tuotteistamiseen. Jos tuote on digitaalisesti ostettavissa, voimme ohjata kuluttajan Visit Tampereen UMK-sivun kautta suoraan myyntikanavaanne.
Mukanaolo on helppoa. Kyseessä voi olla viikonlopun erikoistarjous, viisuisa mocktail, leivos, kisakatsomo tai vaikka viisukaraoke. Viisubrunssi tai viisubileet on helppo toteuttaa viisuisalla soittolistalla. Miten olisi pinkillä valaistu sauna? Pinkkiä päällä asiakaspalvelijoilla tai kaikki pinkit vaatteet tarjouksessa? Pienistä teoista muodostuu yhdessä jotain todella suurta ja mahtavaa! Koska kaupungissa on myös kansainvälisiä vieraita, toivomme tietoa oheisohjelmasta suomeksi ja englanniksi.
Jos järjestätte teemaan liittyvän tapahtuman, ilmoittakaa se Tampereen kaupungin tapahtumakalenteriin: tapahtumat.tampere.fi. Valitse tapahtumaa ilmoittaessasi tapahtuman kategoriaksi ”UMK 2025”. Tapahtumakalenteriin syötetyt tapahtumat julkaistaan myös Visit Tampereen tapahtumakalenterissa ja UMK-aiheisella nettisivuilla.
Jos tuotteenne ei sovi tapahtumakalenteriin, voit ilmoittaa siitä seuraavan lomakkeen kautta: https://forms.office.com/e/iLmED2H9Dw. Nostamme sivustolle kanaviimme soveltuvat oheisohjelmat, tarjoukset ja tuotteet.
Huomioi tämä!
Oheistoimintaa on mahdollista järjestää omissa toimitiloissa tai toimijan omalla alueella. Huomioithan tapahtumia järjestäessäsi mahdolliset lupa-asiat ja muut säädökset. Huomioithan myös, että Ylen, UMK:n tai Euroviisujen logoja ei saa käyttää. Termiä UMK-viikko ja UMK-huuma voi käyttää, mutta niitä ei saa yhdistää kaupallisiin tarkoituksiin tai muuten myynnin edistämiseen.
- Esimerkiksi maininta, että UMK tulee Tampereelle tai UMK:n toivottaminen tervetulleeksi Tampereelle on mahdollista.
- Käytetään siis Hello Europe, it’s Tampere calling -teemaa kun kerrotaan somistuksesta, oheisohjelmistosta, tuotteista tai palveluista.
Suoria TV- ja radiolähetyksiä saa katsoa vapaasti myös julkisissa tiloissa. Edellytyksenä Ylen lähetysten esittämiselle on, että Ylen lähetys välitetään alkuperäisenä sitä muuttamatta eikä lähetykseen liitetä kaupallista materiaalia, kuten mainoksia. Lähetyksiä ei saa nauhoittaa eikä niiden seuraamisesta saa periä maksua. Tarkista lisätiedot Ylen lähetyksiin liittyen: https://yle.fi/aihe/s/areena/kayttoehdot
Inspiraatiota teeman ympärille
Kampanjan teemavärinä käytetään Tampereen kaupungin brändiväriä Red Violet, Fuksia (HEX: #a5407b). Kampanjan teemafonttina käytetään Tampereen kaupungin brändifonttia Montserrat. Lisätietoja Tampereen kaupungin brändin elementeistä löydät Tampereen kaupungin verkkosivuilta.
Tarvitsetko taustamusiikkia? Olemme koonneet Visit Tampereen Spotify-tilille valmiin soittolistan, joka on täynnä vanhoja suomalaisia viisuklassikoita, UMK-hittejä ja Euroviisusuosikkeja vuosien varsilta. Huomioithan, että Spotify on vain kuluttajakäyttöön. Voit kuitenkin hyödyntää soittolistaa inspiraationa yrityksesi viisuisan tunnelman luomiseen! Spotify-soittolista: Hello Europe, it’s Tampere Calling!
Jaa tunnelmia, kuvia ja videoita eri kanavissa somessa tunnisteilla #TampereCalling #UMK25 #Tampere ja #VisitTampere sekä tägäämällä @visittampereofficial ja @tamperekaupunki! Haasta myös yrityksiä ja yhteisöjä mukaan tekemään yhdessä kaikkien aikojen UMK-viikko Hello Europe, it’s Tampere Calling! -teemalla!
Tilaa valmiit painotiedostot somisteille
Paikalliset yritykset ja yhteisöt voivat tilata maksutta valmiita painotiedostoja somistusmateriaaleista alla olevan lomakkeen kautta. Painotiedostot päivittyvät juuri, joten tällä hetkellä ilmoittaudut tiedostojen tilaajaksi. Tiedostot toimitetaan myöhemmin. Voit somistaa omaa toimitilaasi teeman mukaisesti ja käyttökohteita voivat olla esimerkiksi näyteikkunat sekä yrityksen sisätilat.
Täyttämällä alla olevan lomakkeen saat linkin materiaalipankkiin. Materiaalipankista saat ladattua painovalmiit tiedostot (julistepohja; ympyrä) somistusmateriaaleja varten. Painotiedostoista voit teettää esimerkiksi julisteita, tarroja ja lasinalusia. Painotiedostojen lisäksi aineistoihin on tulossa myös muutama valmis somepohja ja digiaineisto.
Huomioi, että painotiedostot ovat somistusta varten, eikä niistä teetettyjä tuotteita saa myydä eteenpäin. Materiaalia on käytettävä lakia ja hyvää tapaa noudattaen, eikä sitä saa käyttää aatteellisiin, poliittisiin tai uskonnollisiin tarkoituksiin tai mitään ihmisryhmää vastaan. Materiaalia ei saa muokata, eikä siihen saa lisätä kolmannen osapuolen logoa.