Visit Tampere sidosryhmineen arvioi ja kirkasti voimassa olevan matkailustrategian ajankohtaisia ilmiöitä ja strategisia tavoitteita keväällä 2022.
Ilmiöt
- Tekoälyn hyödyntäminen
- Virtuaalisen elämystalouden kehittyminen
- Osaajapula
- Toimintaympäristön nopea muutos
- Vihreä ja digitaalinen siirtymä
- Elämystalouden kasvu
Strategiset tavoitteet
- Matkailutulon kasvattaminen aluetaloudessa 600 milj. euroon.
- Odotukset ylittävä asiakaskokemus
- Sujuva ja houkutteleva digitaalinen asiakaspolku
- Hiilineutraali matkailu- ja tapahtuma-ala 2030 -tavoitteiden edistäminen
- Matkailu- ja tapahtuma-alan houkuttelevuuden lisääminen
- Haluttu ja arvostettu kumppani
Tutustu matkailustrategian arviointiin ja täydentäviin linjauksiin
Matkailustrategian arviointi ja täydentävät linjaukset PDF-muodossa
Tutustu koko matkailustrategiaan
Tampereen seudun matkailun strategia ”Kestävin askelin” on valmisteltu horisontaalisessa yhteistyössä osallistamalla henkilöstöä, yhtiön ja emoyhtiö Business Tampere Oy:n hallituksia, kumppaniyrityksiä ja sidosryhmätoimijoita.