Järvi-Suomen matkailutarjonta on nyt entistä näkyvämpää ja saavutettavampaa kansainvälisille matkailijoille, kun uudistettu visitlakelandfinland.com-sivusto kokoaa yhteen alueen monipuoliset palvelut ja elämykset. Sivusto toimii kattavana portaalina, joka esittelee koko Järvi-Suomen matkailualueen tarjonnan selkeästi ja helposti löydettävässä muodossa.
Visitlakelandfinland.com toimii porttina koko Järvi-Suomen matkailubrändille ja sen pienemmille kohteille ja yrityksille. Sivuston lisäksi panostetaan digitaaliseen näkyvyyteen myös Instagramin, YouTuben ja muiden kanavien kautta. Tavoitteena on lisätä Lakeland Finland -alueen tunnettuutta, houkutella alueelle uusia matkailijoita sekä vahvistaa Lakeland-alueen brändiä.
Palvelut yhdellä sivustolla – kansainvälisille asiakkaille suunnattuna
Alun perin läntisen Järvi-Suomen perustama visitlakelandfinland.com on nyt laajentunut kattamaan koko Lakeland-alueen tarjonnan. Sivusto esittelee rajapinnan kautta matkailutuotteita, joita yritykset ovat tallentaneet Visit Finlandin tietokantaan, Datahubiin. Tämä mahdollistaa matkailijoille helpon pääsyn alueen majoitus-, ravintola- ja ohjelmapalvelujen äärelle yhdestä paikasta. Sivuston ensisijaisena kohderyhmänä ovat kansainväliset matkailijat, erityisesti saksankielisessä Euroopassa ja Isossa-Britanniassa. Siksi verkkosivusto on tässä vaiheessa saatavilla vain englanniksi ja saksaksi.
Järvi-Suomi, englanniksi Lakeland Finland, kuuluu Visit Finlandin määrittämään neljään matkailulliseen suuralueeseen. Muita suuralueita ovat pääkaupunkiseutu, Lappi sekä rannikko ja saaristo. Lakeland Finland käsittää yhdeksän maakuntaa, joista itäiseen osaan kuuluvat Kainuu, Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala, Etelä-Savo ja Etelä-Karjala, ja läntiseen osaan Keski-Suomi, Päijät-Häme ja Pirkanmaa. Yhteistyön ja alueellisen kehittämisen tavoitteena on vahvistaa koko Järvi-Suomen kansainvälistä vetovoimaa ja kasvattaa matkailun ympärivuotista kysyntää. Sivuston uudistamisen myötä mukana ovat nyt myös alueen itäiset maakunnat.
Lisätietoja
Heli Jokela
Vastaan viestinnän ja markkinoinnin kokonaisuudesta sekä kansainvälisistä kampanjoista.