Digivalmiuskysely
Testaa digitaalisten valmiuksiesi taso yhdessä Visit Finlandin kanssa tuottamamme digivalmiuskyselyn avulla. Vastattuasi saat heti tiedon tasostasi sekä omista valmiuksistasi ja eri mahdollisuuksista niiden kehittämiseen. Siirry kyselyyn tästä.
Visit Finlandin DataHub
Visit Finlandin DataHubiin voit tutustua laajemmin omalla DataHub matkailuyrityksille -sivulla. Lisäämällä yrityksesi matkailutuotteet maksutta kansalliseen matkailutiedon varastoon saat ne näkyville myös visittampere.fi-sivustolle.
Konkreettista apua digitaalisuuden kehittämiseen
Tarjoamme kumppaniyrityksillemme sparrausta ja erilaisia työkaluja yhdessä digitaalisuuden kehittämiseen. Digitaalisen asiakaspolun tärkeyttä ei voi liiaksi korostaa ja yhteistyössä Visit Finlandin kanssa olemme yritysten apuna.
Digitaalisen tuotteistamisen käsikirja
Tuotteistamisen käsikirja on tarkoitettu kaikille Tampereen seudun matkailuyrittäjille, jotka tavoittelevat matkailutuotteiden digitaalisen ostettavuuden edistämistä. Käsikirja sisältää vinkkejä tuotekehitykseen ja infoa myynnin kehittämiseen matkailijan digitaalisella asiakaspolulla.
Käsikirja tehtiin osana Digitaalisen asiakaspolun kehittäminen Tampereen seudun matkailuun – Digitrack -hanketta, jonka tavoitteena oli kehittää digitaalisesti ostettavia matkailutuotteita erityisesti Tampereen seudun kansainvälisille kongressi- ja tapahtumavieraille. Nämä tuotteet palvelevat kuitenkin myös muita matkailijoita. Käsikirja sopii sekä kotimaisille että kansainvälisille matkailijoille suunnattujen tuotteiden kehitykseen ja myyntitoimenpiteiden toteuttamiseen.
Matkailuyrityksen digiloikan ABC
Matkailuyrityksen digiloikan perusteet otat haltuun Visit Finlandin verkko-oppimiskokonaisuudessa. Kokonaisuus koostuu kymmenestä askeleesta, joiden avulla yritys voi hoitaa digitaalisuuden perusteet kuntoon. Koulutus sisältää oppeja aina omien verkkosivun löydettävyydestä analytiikkaan ja online-myynnin kehittämisestä sosiaalisen median hyödyntämiseen.
Pääset Matkailuyrityksen digiloikan ABC toimii Howspace-työtilassa. Pääset kulkemaan työtilaan tilaamalla sähköpostiisi linkin Visit Finlandin Howspace-sivulta: https://matkailuyrityksen-digiloikan-abc.in.howspace.com/
Virtuaalimatkailu ja XR-teknologian hyödyntäminen
Mallista on apua muun muassa tilanteessa, jossa matkailualan yritys haluaa hyödyntää virtuaaliteknologiaa oman yrityksen markkinoinnissa, brändäämisessä tai tunnettuuden lisäämisessä. Voit lukea jo päättyneestä VIRMA-hankkeesta ja sen tuloksista lisää hankkeen omilta sivuilta.
Turo Leppänen
Toimin projektipäällikkönä Visit Tampereen toteuttamassa saunaelämysalan kehittämishankkeessa. Lisäksi vastaan Visit Finlandin DataHub-tietokannan kuratoinnista sekä tietojen hyödyntämisestä nettisivuillamme ja työskentelen myös Visit Tampereen digi- ja tietopalvelujen parissa.
Anna-Krista "Titta" Sorvoja
Vastaan alueen matkailuekosysteemin kehittämisestä erityisesti digitalisaation, datan hyödyntämisen ja tiedolla johtamisen kautta.