Siirry sisältöön
Kartta

Kohti miljardia

”Kuljemme kohti vuotta 2030 yhteisenä päämääränämme tehdä Tampereesta entistä vetovoimaisempi ja kansainvälisempi matkakohde. Tavoitteemme perustuvat aiempien strategioiden kokemuksiin, mutta tuovat myös uusia painotuksia ja mahdollisuuksia. Kansainvälisyyden kehittämisen lisäksi kestävän kehityksen periaatteet, kotimaan vetovoiman ylläpitäminen ja elämystalouden tukeminen ovat keskeisiä painopisteitämme matkalla kohti miljardia.”

Tutustu koko matkailustrategiaan

Tampereen matkailustrategian 2025–2030 laatimiseen kuului keskeisten sidosryhmien osallistaminen: Tampereen kaupunki (keskeiset toimialat), Visit Tampere Oy:n hallituksen jäsenet, Tampereen kauppakamarin matkailu- ja tapahtumatoimikunta, alueen kunnat sekä Visit Tampere Partners -kumppanuusverkosto (asiakkaat).

Hyödynsimme tapahtumia ja hybriditilaisuuksia sekä Howspace-verkkotyöskentelyalustaa palautteen keräämiseen ja vuoropuhelun aktivoimiseen sidosryhmäverkostossa.
Prosessin keskeinen osa oli koko Visit Tampere -henkilöstön osallistuminen – ei vain osallistujina, vaan asiantuntijoina. Heidän näkemyksensä olivat ratkaisevia strategian muotoilussa, ja osallistuminen varmisti vahvan sitoutumisen ja omistajuuden tunteen yhteisestä strategiasta.

TAAS – Tourism as a Service Interreg Europe -hanke tarjosi lisäresursseja strategiatyöhön. TAAS-hanke keskittyy älykkään ja kestävän matkailun strategiseen siirtymään. Hankkeen aikana tapahtunut tiedonvaihto, vertaisoppiminen ja sidosryhmäyhteistyö auttoivat viemään strategiaa eteenpäin ja tie kohti digitaalisen asiakaspolun kehittämistä sekä saavutettavaa, älykästä ja kestävää matkailua on vahvasti etenemässä tavoitteiden suuntaan.